ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemini Uygulamanın Faydaları Nelerdir?
Müşteri şikayetleri yönetiminin faydaları nelerdir?
- Eğilimleri ve şikayet nedenlerini belirlemek için işletme verimliliği sağlamak
- Daha müşteri odaklı bir yaklaşım benimseyerek daha fazla şikayet çözmek
- Ekibi, yeni müşteri hizmetleri eğitim fırsatları ile ilişkilendirmek
- Genel verimlilik geliştirmek için ISO 10002 ile ISO 9001’i entegre etmek
- Şikayetleri ele alma süreçlerini izlemek ve devamlı olarak geliştirmek
ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Faydaları Nelerdir?
-
Müşteri Güveni
Bir yönetim sistemi benimseyerek, müşterilerin bağlılığını arttırma becerisi daha da arttırılabilir. Müşteriler, şüphe ve şikayetlerinin çözümü ve telafisi için sorumluluğunuza dair güven duyarlar.
-
Geliştirilmiş Verimlilik
Uygulama ve sertifikasyon, müşterileri idare etmek için uygun bir süreç sunmaktadır ki bu da kuruluşun işlemlerini geliştirdiği kadar şikayetlerin nedenlerini belirlemeyi ve bu nedenleri ortadan kaldırmayı da sağlamaktadır.
-
Daha İyi İlişkiler
Sistem, şikayetleri ele almak, analiz etmek ve incelemek için müşteri odaklı bir yaklaşım benimsemektedir ve çalışanlarını, müşteriler ile birlikte çalışırlarken becerilerini ve davranışlarını geliştirmeleri için cesaretlendirmektedir.
-
Sürekli Geliştirme
Sürekli geliştirme ve şikayetleri ele alma sürecinin analizi için bir temel sunmaktadır ve yapılan geliştirmelerle şikayetlerin telafisini sağlamaktadır.
-
Saydam Bir Sistem
Şikayet sunanlara, açık, etkili ve kullanımı kolay bir şikayet süreci sunmaktadır.
-
Denetlenebilir Bir Sistem
Şikayet yönetim sistemi, denetlenebilir bir sistemdir, böylece şikayetleri ele alma sürecinin denetimi sistem uygunluğu doğruluğu sunmaktadır.
-
Senkronizasyon
Bu standart, bir kuruluşun şikayetleri ele alma süreci için kılavuz niteliğindedir. Tek başına ya da ISO 9001 Kuruluş Kalite Yönetim Sistemi ile birlikte kullanılabilir.
-
Yönetim Sistemi
Bu bir yönetim sistemidir, bu nedenle yönetim sisteminin tüm elemanları şikayetleri ele alma sürecinin etkililiği ve verimliliğini inceleyen ISO 10002 ile uyumlu bir şikayet yönetimi sisteminde de yer almaktadır.
-
Müşteri Memnuniyeti
Feedback’lere (şikayetler dahil) açık, şikayetleri çözen ve kuruluşun ürün ve müşteri hizmetlerini geliştirme becerisini arttıran müşteri odaklı bir ortam yaratarak müşteri memnuniyeti sağlayın.
-
Yönetim Odağı
Çalışan eğitimini de içeren kaynakların yeterli edinimi ve dağıtımı aracılığıyla yönetim bağlılığı
-
Marka Geliştirme
Sertifikalı bir şikayet yönetim sistemi, müşterilere ve diğer pay sahiplerine, müşterilerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanımlayarak ve bilerek ürün ve müşteri hizmetleri kalitesini geliştirmek için şikayetleri ele alıp analiz etmek ve incelemeye yönelik olarak yürürlükte olan bazı süreçleriniz olduğunu göstermektedir.
-
Güvenilirlik
Etkili bir şikayet yönetim sistemi, şikayetleri ele alıp incelemek için tanımlanmış sorumluluk ve prosedürlerin yürürlükte olduğundan emin olmanıza yardımcı olmaktadır.
ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Faydaları Nelerdir başlıklı makalemizi okudunuz, sizlerde ISO 10002 ile ilgili danışmanlık, eğitim veya belgelendirme hizmet almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.